Tänää on ollu kiva päivä. Huolimatta siitä et heräsin Antun ääneen. Mutta nukuin suunnilleen kymmeneen, ja tuntuu siltä että sain pitkästä aikaa oikeasti nukuttua kunnolla. Näin kyllä aika sekoa unta, mut en oikeen enää muista minkälaista. Se oli jotenkin vähän painostava.

Luin Rakas Mikael -kirjan, ei huono ei. Ei mitään parhaimpiakaan tosin. Mä en tiedä, mutta noi nuortenkirjat vaan ei oikein iske. Toi oli kuitenkin parhaimmasta päästä, aika ihana. Sitten sain siivousvimman ja tuuletin vähän huonetta ja korjasin jotkut tarpeettomat koulukirjat roskikseen. Ihanaa, kun ei oo ens viikollakaan oikeestaan enää mitään, viimisestä viikosta nyt puhumattakaan. Sitte Titta soitti ku se oli päässyt töistä, meikkasin ja painuin sitä vastaan. Nähtiin Kymenlaaksonkadulla, sillä oli joku tylökaveri mukana jonka nimen unohin heti kun oli kuullu sen. Mentiin Pasaatiin, pyörittiin sielä vähän aikaa, käytiin Vilassakin joo ja sovitin yhtä mekkoa, mikä todennökäsesti mennään huomenna äitin kanssa ostamaan. Päätin nyt kuitenkin, että kysyn vielä sen mielipidettä, varmuuden vuoks. Eikä sekään ollu ku joku vajaa 50 euroo, hyvin se varmaan voi sen ostaa jos kerran oli valmis ostamaan mulle yli sadallakin eurolla. Ja sitte voisin vaikka hommata siihen jonku valkosen poleron tai jotain. Ehkä, jos siihen nyt tarvii. Kengistä en vielä tiiä, kun toisaalta tekis pikemminki mieli laittaa vaan jotku balleriinat. En nyt ainakaan mitään hurjia korkoja laita, kun on tota pituutta muutenki ihan tarpeeksi. Se mekko tosiaan; vähän niinku persikan värinen, epätasanen helma, niskalenkki. Tiiä ostanko nyt sitte uuet rintsikat vai mitä, tai sitte vaan kietasen ton yhen olkasimen tosta ylitte.  Saa nyt nähä. Sitte käytiin ostamat kevään ensimmäiset kioskijäätelöt, mä otin lakritsaa ja vanhanajan vaniljaa ja Titta otti tuplaa ja mentiin istumaan Kaupungintalon portaille, tutulle paikalle viime meripäivistä. Ja saatiin taas neuvoa jotain turisteja.

Sain luvan siihen Mansikkalahteenkin. Olin kyllä aatellu ottaa sen joka tapaukses puheeksi ruokapöydässä, mut säästyin vaivalta ku ne kävi kysymään että haluunko lähtee Hesaan Annin lakkiaisiin. Kävin siinä sönköttää et no mut mut ku, en mä ku... Ja isä totes että ei mihinkää Mansikkalahteen sit riehumaan. Tietenki vähän vitsillä, kyllä mä oon jo oppinu tunnistamaan et milloin se pelleilee tai vaan yrittää olla hauska. Äiti kävi kuitenki sanomaan, että kyllä se saa, kun kyllä meidän Iina on sen verran vastuullinen ja osaa käyttäytyä. Antun tietenki piti ruveta väittää vastaan mut näytin sille vaan kieltä. On ne kuitenki tulos samana päivänä takas. Ois vaan pysyneet yön yli siel Hesassa, niin ei ainakaan tulis mulle mitään valituksia kun konttaisin kotiin. Jaa no eiköhän tuo tuu vedettyy oikeestikin kohtuudella, mä oon aina suhtautunu kännitilaan melko negatiivisesti. Täytyy vielä vähän vinkua niitä juomia jossain vaihees. Mut kyllähän täs ehtii.

Vakavissaan, jotain kymmenen päivää!!1 Ei oo todellista. Vastahan mä menin yläasteelle. Tai peruskouluun ylensäki. Ysiluokka on kyllä menny kaikkein nopeimmiten, ehdottomasti. Toisaalta tulee tietty haikeet fiilikset ja varmaan itken aika mukavasti kevätjuhlassa, mut se on sen ajan murhe. Sittenpähän itken. Pitää muistaa laittaa silmämeikkiä mahollisimman kevyesti. Ja kuitenki on kesä edessä, ja pääsee tosta saamarin tiilihelvetistä eroon. Ja Honkasesta, ja Helvestä ja kaikista muista ällötyksistä. Kesällekin on ihan mielettömästi suunnitelmia. Tietenki kavereitten kans, en tiiä meinaanko muuten harrastella juominkeja ku tolloin päättäjäispäivänä, ku oon kuitenki aikeissa alottaa heti työt ja olla niin paljo ku pystyn. Kuitenki jossain vaihees on pakko käydä joittenki kans, Anskun ja Titan vaik, Varissaares tai Lehmäs tai jossaki. Ja kesän alussa meen varmaan Hesaan Minjalle, kunhan niillä on noi pahimmat muutthärdellit pois alta. En mä noista festareista tai muista nyt sitten tiedä, taitaa ne kyl jäädä. Mutta sitten Meripäivät onki tänä vuonna vähän aikasemmassa, ja oon kyl ihan onskana koska Minja tulee taas silloin Kotkaan <3 Ja opetan sille tietenkin kassakoneenkäyttöä :D(Ja paritan piruuttani sen ja Jessen yhteen. Hei muuten, siinäpä mulle missio ens kesäks! Enstennöki täytyy pitää se jätkä sinkkuna, ja sitte ku tulee oikee hetki.... Jjoo!)

Melkeen hävettää myöntää, mut haluisin ehdottomasti korkkiruuvikiharat päättäreihin :D Joo tiedän, ei välttämättä sovi mulle ollenkaan, mut ku haluan! Saa nyt nähä  uskallanko ees mainita asiasta äidille, se varmaan vaan katsois mua järkyttyneenä. Sanoin Anskulleki et tiedän jo minkälaisen tukan haluun laittaa kevätjuhlaan mut ku se kysy et minkälaisen ni sanoin vaan et salaisuus, ja sittepähän näät. Anna kyl sano et ne sopis ja näyttäisin nätilt, mut... Katotaan. Tajusin oikeesti vasta tänään, et kuin helvetisti menee rahaa pelkästään yksiin saakelin peruskoulun päättäreihin. Mekko ja kengät ja polero ois ainaki tällä hetkellä listalla. Meinasin et valkonen polero vois sopii aika hyvin, ja jos en osta uusia kenkiä nii sitte noi mun yhen aika matalat valkoset. Ja sitte haluisin jonku kaulakorun siihen viel, mut eää en mä tiiä. Voi olla et ei kuitenkaan.

Nyt voisin kirjottaa BD:tä. Tavoitteena ois saaha kuues luku nyt viikonloppuna ja viimeistään ens viikolla seuraava ja tiheetä tahtia eteenpäin. Haluan sen oikeesti valmiiks, ja mulla on nyt ollu ihan liian pitkiä taukoja välissä. Ja sitä Mansikkalahtea ootan kyllä aika innolla, voin vaan kuvitella auringonpaisteen ja siiderin ja tupakantuoksun ja aaahh kesäkesä ja tekemistä löytyy. Mietittiin jo Titan kans et ostetaan kylmiä lihapullia ja prinssinakkeja! Namm!